lørdag den 2. februar 2008

Min biotop...


Jeg regner med, at området omkring Vejlbo Mose, bliver stedet!
Mosen ligger ved ferskvandscentret i Silkeborg, en kort gåtur fra hvor jeg bor.
Min datter og jeg kommer her af og til, og hun vil helt sikkert tage del i opgaven....
Mosen var før i tiden en lavvandet sø, som groede til og blev til mose.
I over hundrede år gravede man tørv i mosen, og sejlede det via en kanal til Brassø og videre til Papirfabrikken.
Mosen har efter sigende en af landets tættest bestande af hugorme.....

1 kommentar:

lis faurholt sagde ...

Sikke en beskrivelse :) Jeg ser flertydige billeder som smuk sommerdag med svaler og sommerfugle - regnvåde, krumryggede og forslidte mørkemænd - og uhyggelige skrækfilm.
Det bliver spændende at se, hvad det "rigtige" billede er :)